Kypare springer benen av sig under lunchen för att hinna med att ta order, leverera mat och ta betalt. Kanske finns det ett bättre kassasystem, som underlättar.
Det var en vanlig vardag och Lena och hennes kollegor for runt som skjutna ur en kanon. De arbetade tillsammans på en av stans populäraste lunchställen. Visst var det roligt att restaurangen hade så bra rykte men när de var mitt i stressen önskade de att kunderna gick någon annanstans.
Det jobbigaste var när gäster blev sura. Det kunde man förstå då de flesta hade en timmes lunch. Men personalen gjorde sitt bästa. Man skulle kunna tro att de var underbemannande men faktum var att det inte fanns plats för mer personal. Mitt i allt skojade Niklas att de borde ha ett kassasystem som tog hand om allt.
En tjej satt kvar länge efter att hon ätit färdigt, vilket var ovanligt. Anledningen fick de när restaurangen var nästintill tom. Då vinkade hon till sig Niklas och sa att det faktiskt finns ett mobilt kassasystem som kunde nästan allt. Förutom att servera maten förstås. Hon gav honom sitt kort och bad honom ge det till chefen.
Niklas gav chefen kortet och bara några dagar senare hade hon ett glädjande besked. Hon hade beställt ett mobilt kassasystem, där kunden själv kunde beställa maten och betala, från försäljaren. Personalen skulle få en utbildning innan systemet började användas. Det enda de behövde göra var att servera och torka bord. Niklas önskning skulle bli sann.